maca ontbijt bowl

Maca Ontbijt Bowl

Zoals je waarschijnlijk weet ben ik gek op ontbijtjes. Zo gek, dat je me er s’nachts voor wakker kunt maken. Geef mij maar een grote bak yoghurt met alles erop en eraan en ik ben blij. Toen ik dus werd  benaderd door Superyoga.nl om een samenwerking aan te gaan, zei ik meteen JA. Ik mocht een van de gezonde recept ontbijtjes uitproberen. Dit hoef je natuurlijk niet voor een tweede keer te vragen. Deze ontbijt Bowl zit boordevol eiwitten, vitaminen en mineralen. Je maakt het binnen no time en het ontbijtje is glutenvrij.

 

Wat heb je nodig

  • 200 ml amandelmelk
  • 2 bevroren bananen
  • 1 theelepel macapoeder
  • 2 eetlepels geraspte kokos

 

Hoe maak je het het Maca Ontbijt Bowl klaar

  1. Pel twee (rijpe) bananen, snijd ze in stukjes en leg ze voor ongeveer 2 tot 3 uur in de vriezer zodat ze licht bevroren raken.
  2. Na 2 tot 3 uur kun je beginnen met het maken van je ontbijtje: je haalt de bananen uit de vriezer en voegt ze samen met de amandelmelk toe aan de blender.
  3. Mix het geheel totdat je een gladde substantie overhoudt. Als je blender niet op gang wil komen dan kun je een extra scheut amandelmelk toevoegen zodat het geheel iets dunner wordt.
  4. Voeg vervolgens de geraspte kokos en hennepzaad toe aan het mengsel en mix nogmaals. Voor een super lekkere smaak is een eetlepel rauwe cacaopoeder een ware aanrader. De basis is nu klaar!
  5. Maak je energy bowl af met pure chocolade stukjes, moerbeien of nootjes. Voeg als finishing touch tot slot een handje vers fruit toe: bijvoorbeeld aardbeien.

 

Je kunt zelf een chocolade variant van deze ontbijt Bowl maken door 1 eetlepel rauwe cacao poeder toe te voegen. Je kunt beide varianten van de ontbijtjes aankleden met chocolade stukjes, moerbeien, nootjes of vers fruit voor de perfecte finishing touch! Als je regelmatig sport, kun je een portie Sunwarrior eiwitpoeder toevoegen voor een sneller spierherstel.

 

Liefs Aneta

 

*Het artikel is in samenwerking met Superyoga.nl

28 thoughts on “Maca Ontbijt Bowl

  1. Ziet er erg lekker uit! Ik gebruik wel altijd bevroren fruit voor smoothies, maar had dat eigenlijk nog nooit gedaan voor een ontbijt bowl. Goed idee!

    1. Jammer zeg. Maar je hoeft het niet per se met banaan te maken. Met mango kan het denk ik ook heel goed. Dat is ook een beetje vlezig (zeg ik dat goed?) 🙈

  2. Lekker! Ik hou hier wel van. Ik doe vaak de bananen in de vriezer voor m’n groene smootie. Amandelmelk gebruik ik regelmatig icm havermout in de oven, ook lekker. Maar dit ontbijtje ga ik eens in het weekend maken.

      1. Ja dat staat op mijn blog. Van vorig jaar; je kunt heel makkelijk wat vervangen hoor. Ik gebruikte toen vanillepoeder. Nu niet meer;) Linkje staat hieronder 😊

  3. Mmm dit ziet er heerlijk uit zeg! Ik combineer maca zelf vaak met cacao poeder en heb het nog nooit op deze manier gegeten 🙂 de foto ziet er heerlijk uit met die hagelslag!

  4. Dat klinkt heerlijk! Eigenlijk vind ik alles met banaan wel lekker haha. Mijn favoriete maaltijd van de dag is het ontbijt. Gewoon een bak griekse yoghurt met muslie. Maar daar kan ik zo van genieten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *